Tips ringkas shopping online market luar negara


Assalamulaikum.....Pada kali ini saya ingin berkongsi dengan para pembaca mengenai tips bagaimana hendak shopping secara online market luar negara .Alhamdulillah setakat hari ini semua barang yang saya oder melalui online selamat sampai ke tangan saya .Tahukah anda ,bagaimana kita hendak mengetahui sama ada website tersebut boleh percaya atau tidak ?Berberapa langkah perlu di ambil dan pertimbangan perlu di ambil kira sebelum anda shopping  .

Pertama sekali boleh melihat secara keseluruhan website tersebut.pada kebiasaannya website tersebut di lengkapi dengan trusted icon,namun begitu anda masih perlu melihat rating website tersebut  dengan  cuba melayari dan membuat sedikit carian mengenai rekod jualan website tersebut melalui google 

Beli barang Serendah 10 Dollar terlebih dahulu sehingga anda berasa berpuas hati dengan rekod penghantaran dan kualiti barangan tersebut .Mengikut pengalaman saya,saya hanya buat oder hanya barangan berharga 10 Dollar ke bawah sahaja untuk percubaan.

Untuk membuat pembayaran anda perlu ada sekeping Kad Debit atau akaun PayPal yang di linkan dengan kad debit tersebut.Namun bergitu anda masih boleh membuat bayaran terus dengan menggunakan kad debit yang anda ada .bagi saya kalau anda berani membuat pembayaran menggunakan debit card ,anda boleh melakukannya dan sekiranya berlaku apa-apa perkara wang anda tidak di kembalikan .

Saya lebih syorkan anda menggunakan Paypal sekiranya berlaku apa-apa masalah anda boleh lagi claim wang anda dengan selamat 

Carilah website jualan yang membuat ofer barangan serendah 10 Dollar untuk mecubanya .Gunakan Pakcik Google,jimat masa anda ,anda boleh bershopping dengan selamat hanya di depan laptop sahaja 




Ulasan