Sabtu, 17 Mac 2012

Baru Nak buat lesen Memandu Nakal betul....

pada hari ini 17/3/2012 secara rasmi saya pergi ker IM dekat ajer dengan rumah angkara nak buat lesen memandu,maklum lah sekarang lesen dah macam keperluan untuk bergerak,sana ,sini,situ hehehe...

Mula-mula  masuk kelas teori 5 jam,2 sesi.1 sesi ok lagi sebb waktu pagi,masuk sahaja sesi ke 2 ermm mula lah rasa mengantuk teramat sangat

Sebenarnya lesen memandu ini saya sudah buat pada tahun 2006 lagi dan hanya separuh ajalan sahaja masa itu.Pada tahun 2012 sahaja barulah nak susah payah balik buat lesen sebb dah kerja kan susah mahu jalan pergi kerja,kena plak ada road block huhu mahu lambat pergi kerja

Yang paling menarik dan mungkin ramai yang tidak tahu,warga asing juga boleh memohon lesen memandu Malaysia ,wah hebat lah

Khamis, 1 Mac 2012

Tak ambil kisah ......

Agak kusam juga blog ini...makluma lah saya sudah jarang menjamah blog ini,pada kali ini saya ingin menulis berkaitan dengan Tak Kisah,saya tidak kisah apa korang pikir sebenarnya....

Bila masa bersama selalunya indah,bunga tahi ayam bila di beri pun di katanya wargi,bila dah masa bermasalah tupedo di beri,alahai nasib....

Indahnya tutur kata bila berjumpa,ibarat tak keluar langsuang kata-kata,makcik saya nak  ambil anak makcik keluar indahnya pujukan ko ingat kita ni tinggal kat amerika ?

Bila nasihat yang datang ke cuping telinga selalunya tidak ambil kisah,nasihat apa barang nasihat kubur masing-masing,ini keluarga aku apa hal kor nak ambil kisah.Sudah kemaruk bercinta bergitulah ada tu nasihat ibubapa tidak di entahkan juga

Yang bertambah naik lemaknya anak-anak bila ibubapa membiarkan anaknya tanpa mengawasan yerlahkan ko dah besar panjang kan

Tumpang sekakilah dengan anak pergi konset.Apa salahnya ajak anak tu pergi tempat Ustaz azhar Idrus ker ?

Ko apa hal membebel nih macamlah ko tu baek sangat,
Aku tak ambil kisah kat ko sebenarnya,aku cuma nasihat sahaja
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...