Usia saya semakin hari semakin tua...amal ibadah kurang

Assalamulaikum....

Pada tanun 2011 ini,saya sudah berusia 26 tahun.Sepanjang hidup saya selama 26 tahun ini sudah banyak yang saya lalui pahit,manis, masam dan masin kehidupan ini.

Saya rasa masih ada kekurangan yang ada pada diri saya,Iaitu dari segi Amal Ibadah kepada ALLAH S.W.T.

Dengan kesenagan dan nikmat yang melimpah ruah dari Yang Esa,saya merasakan saya ini seorang yang tidak bersyukur.Kadang kala saya alpa megejar dunia yang sementara ini.

Bila saya mendengar ada orang yang mati saya berasa begitu takut,takut diatas pebuatan yang dilakukan selama ini.

Ada setengah remaja sekarang tidak kisah dengan Ama Ibadah ini,ini kerana mereka beranggapan masa muda inilah mereka hendak bergembira.

Nak bergembira tidak salah,tetapi ada batasannya dalam bergembira itu.Kerana Mati tidak mengenai usia muda atau tua.

Dalam pada saya berniaga juga kadang-kadang saya bimbang dalam urusan jual beli seharian ini.

Ketika usia muda inilah pebanyakkan amal ibadah kerana di hari tua nati keterbatasan dalam melaksanakan amal ibadah itu akan berkurangan.

P/S:Muhasabah lah diri kita,semoga kita medapat berkat hidup ini

Ulasan