syukur pada ALLAH...

Sebentar tadi saya pergi ke kolam untuk membuang air dari kolam untuk perternakan ikan siakap,termenung saya sekejap bila memikirkan tentang masa depan yang mendatang,namun di sebalik kesusahan dan kepayah itu ada hikmah yang sangat besar dalam kehidupan saya ini.

Setiap kesusahan yang di alami itu sebenarnya mematangkan pemikiran dan memperbanyakan sabar dalam diri,maka timbulah pelbagai idea dan usaha kearah memajukan lagi diri ini.Tengok di dasar kolam terdapat 2-3 ekor siakap sedang berenag-renang,sumber rezeki ALLAH bagi pada saya melalui ikan ini Alhamdulillah syukur tidak terhingga.


Saya pernah berpesan kepada kawan saya bahawa setiap apa yang di racangan tidak semestinya menjadi,susah senang tetap bersama,kadang kala perit di rasai namun setelah melihat wajah  kawan saya dan semangatnya dalam berusaha itu segala penat lelah dan kekusutan itu hilang serta-merta .

Sekiranya ada masalaha yang timbul cepat-cepat saya berbicang dengan kawan saya itu yang berkaitan dengan apa yang ingin dilakukan,sekali lagi saya berpesan kepada kawan saya bahawa ingat lah apa yang kita racangan itu tidak semestinya menjadi sebab segala kekuasaan ada padaNya


kakulators:seperti kata DSAI lawan tetap lawan,saya ubah sikit usaha tetap usaha

Ulasan