Selasa, 5 April 2011

Cabaran menyimpan RM10 sehari...


Assalamulaikum ....
Posting kali ini berkaitan dengan simpanan,tak besar mana pun RM10 sehari sahaja,sebenarnya saya sudah mencabar diri saya sendiri mulai 6/4/2011 saya akan menyimpan wang sebanyak RM10 sehari,macam rakan-rakan berani tiru macam saya,ok kalau berani  di persilakan.

Bila di fikirkan balik dan tengok aliran keluar duit bertapa pentingnya membuat simpanan,asyik belanja ajer tahu simpanya tidak,maka dengan ini saya mencabar diri saya menyimpan wang seperti diatas untuk tujuan kecemasan di masa akan datang

Apa yang kita selalu makan?pada kebiasaan bagi mereka yang hidup sorang-sorang ni makan tu tak lah banyak sangat cuma belanja untuk bil-bil dan prepaid untuk call2 dan sebagainya

Bayar gaji pada diri sendiri ??

Sebenarnya saya menyimpan ni ibarat saya membayar gaji kepada diri sendiri,dimana dengan cara ini nak tak nak saya akan memperuntukan sejumlah RM10 kepada diri saya sendiri,sebenarnya kita dapat menyimpan duit sekiranya kita mengetahui cara-cara yang betul

Mungkin semua orang dah tahu kan bertapa pentingnya simpanan,walaupun orang itu gaji ribu-ribu jangan abaikan simpanan ni,kalau susah sangat simpan ajer RM10,lama-lama jadi banyak jugak,mana tahu boleh bantu nikah  ketika kecemasan nanti

Saya cabara diri saya sendiri menyimpan duit,anda bagai mana???

Kakulators:Saya bab menulis tak pandai jadi para pembaca fikir-fikirkan sendiri



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...